مجله اینترنتی کودک من ❤❤

خمیربازی

1390/11/8 14:12
نویسنده : نوشین
1,919 بازدید
اشتراک گذاری

مجله کودک من

برای بسیاری از کودکان بازی با گل رس و خمیر بازی اولین تجربه سه بعدی هنری می باشد . در هنگام بازی با گل رس نیز مانند نقاشی انگشتان کودک تماس مستقیم با مواد دارد . کار کردن با گل رس یا خمیر باعث می شود مقداری از حالات مختلف ( برای مثال خشونت ) کودک به ماده منتقل شود .

در جایی که اذیت کردن ، کتک زدن ، و یا پرتاب کردن شیئی بطرف سایرین قابل قبول نیست کودکی که پرخاشگر و خشن است ( باید توجه کرد که اصل ، پرخاشگری نیست و کودک بطور ذاتی پرخاشگر نیست ) می تواند این اعمال را با خمیر انجام دهد .

می تواند خمیر را بکوبد آن را به روی میز بیاندازد ، آنرا خم کند و البته این کارها اعمال خراب کننده نیستند زیرا دوباره می توان خمیر را به صورت اول در آورد . همچنین خمیر باعث تقویت انگشتان کودک و تقویت تمرکز و افزایش خلاقیت در کودک می شود .

انواع مختلف گل و خمیر را می توان از مغازه تهیه کرد اما این نوع خمیر برای کودکان کم سن به علت سفت بودن کمی مشکل است اما خمیری که از گل رس تهیه شود اگر سفت باشد می توان با اضافه کردن مقداری آب ، کار کردن با آن را برای کودکان آسانتر نمود .

علاوه بر آنچه گفته شد کودک نمی تواند با خمیرهایی که از مغازه تهیه می شود شیئی درست کند که برای همیشه باقی بماند .

گل رس بعد از مدتی خشک و قابل رنگ کردن می شود خمیری که در این قسمت آموزش می دهیم مانند گل رس است .

طرز تهیه:                                                                                                                                   

دو فنجان آرد را با یک فنجان نمک و یک فنجان آب و دو قاشق غذا خوری روغن مخلوط کرده و آن را مالش دهید تا بصورت خمیر در اید . هرچه بیشتر مالش دهید خمیر کمتر در هنگام خشک شدن ترک می خورد

نکته:                                                                                                                                          

گاهی اوقات آنچه کودکان با خمیر می سازند ممکن است به حیوان انسان یا شیئی شبیه باشد اما هرگز به کودک نگوئید چه مار قشنگی درسن کرده ای یا چه آدم برفی قشنگی ، سعی نمائید در هنگام تشویق از دراز بودن ، نرم و یا گرد بودن آنچه کودک درست کرده است تعریف کنید.

مجله کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان البرز
9 بهمن 90 16:57
سلام وبلاگتون خیلی خوب و بدرد بخوره. حسن بزرگ این خمیر اینه که اگه بچه ازش بخوره بلایی سرش نمیاد.


ممنون از نظر لطفتون