مجله اینترنتی کودک من ❤❤

منوی ویژه برای مغز کودک شما

1391/7/3 17:27
نویسنده : نوشین
6,822 بازدید
اشتراک گذاری

چهار روش موثر برای ساختن بچه های دانشمند/ منوی ویژه برای مغز کودک شما

چهار روش موثر برای ساختن بچه های دانشمند/ منوی ویژه برای مغز کودک شما

حواس پنج‌گانه‌ را امتحان کنید

ما، معمولا بیش‌تر از یکی از حواس پنج‌گانه‌مان را به کار می‌گیریم تا محیط پیرامون‌مان را درک کنیم. با این حال، به کار انداختن عمیق دو یا سه حس از این حواس، در کودکان، مثل گوش دادن به موسیقی، وقتی مشغول گِل‌بازی یا خمیربازی هستند، در بهبود عملکرد مغزی‌شان نقش مهمی دارد.  برای این کار، بازی‌های متعددی وجود دارد. مثلا می‌توانید چشم‌شان را ببندید و از آن‌ها بخواهید چیزهایی را که دور و برشان هست، با استفاده حس بویایی- مثل بو کردن انواع میوه‌ها یا لامسه- مثلا دست زدن به سکه- شناسایی کنند.

 


با هم قدم بزنید

 



شاید به نظر شما، پیاده‌روی، ورزش ساده‌ای باشد که بر سلامت جسمی تاثیر می‌گذارد، اما محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا، اعلام کرده‌اند که پیاده‌روی باعث رشد سلول‌های مغزی جدید می‌شود. به‌خصوص بچه‌ها را به انجام دو کار هم‌زمان، یعنی ورزش و دیدن محیط اطراف‌شان، مشغول می‌کند. برای این‌که نتیجه بهتری بگیرید، هر بار، یک مسیر جدید را برای قدم زدن با بچه‌ها انتخاب کنید و در طول راه، از شعر خواندن، جمع کردن برگ، نگاه کردن به دور و بر و حرف زدن درباره چیزهایی که می‌بینید، غافل نشوید.

از روش‌های تازه استفاده کنید


وقتی از بچه‌ها می‌خواهید یا به آن‌ها یاد می‌دهید که خلاف شیوه‌های معمول‌شان، عمل یا جور دیگری فکر کنند، در واقع، در حال تمرین دادن ذهن آن‌ها هستید. مثلا از کودک بخواهید با چشم‌های بسته، لباس بپوشد یا با دست مخالفش، مسواک بزند. حتی می‌توانید این تمرین را به‌صورت گروهی، وقتی در جایی، میهمان هستید یا میهمان دارید، انجام دهید. مثلا همه بچه‌ها را دور هم جمع، یک کلمه را برای هر کدام از بچه‌ها انتخاب کنید و از آن‌ها بخواهید که در دو، سه جمله کوتاه، کلمه مورد نظر شما را برای بقیه توضیح دهند.

در کنار هم یاد بگیرید


یادگیری مهارت‌های تازه، باعث تقویت شبکه‌های عصبی و حتی ایجاد شبکه‌های جدید می‌شود. برای این‌که قدرت ذهنی کودک‌تان را افزایش دهید، می‌توانید یک برنامه آموزشی خانوادگی تدارک ببینید. تمرین کردن به‌صورت گروهی و یاد گرفتن مهارت‌هایی مثل آشپزی، یک زبان جدید، موسیقی و...، کارآیی ذهن فرزند شما را چندین برابر می‌کند.

 

منوی ویژه برای مغز کودک شما

اسفناج: اسفناج را معمولا به‌خاطر آهن آن می‌شناسند، ولی برگ‌های سبز اسفناج، علاوه‌بر آهن، اسید فولیک هم دارد که در بهبود عملکرد مغزی، نقش پررنگی داشته و از بروز اختلالات شناختی هم پیش‌گیری می‌کند.

تخم‌مرغ: غنی از امگا3 است و به سلامت مغز کمک می‌کند. بچه‌هایی كه قبل از هفت سالگی، در وعده صبحانه، تخم‌مرغ می‌خورند، IQ بالاتری دارند.

انبه: این میوه، حافظه فرزند شما را تقویت می‌کند، باعث تسهیل گردش خون در بدنش می‌شود و در نتیجه، خون بیش‌تری به مغز کودک می‌رسد.

تخم کدو: سرشار از ویتامین A، E و روی است و در افزایش قدرت ذهنی کودک شما، تاثیر فراوانی دارد. هم‌چنین تخمه کدو که ارزشمندترین بخش این گیاه نیز محسوب می‌شود، مقدار زیادی اسید چرب امگا3 و امگا6 دارد.

بادمجان: آن‌قدرها هم که فکرش را می‌کنید، بی‌خاصیت نیست. این سبزی مغذی، ترکیبی به نام ناسوسنین دارد که غشای سلول‌های مغزی را از آسیب، حفظ می‌کند و در افزایش کارآیی مغز هم نقش دارد.


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامانی اوستاو امیر رضا گل
3 مهر 91 17:46
lممنون از مطالب مفید و آموزنده ای که در اختیار ما مامانا میذارید.مایل به تبادل لینکم..
امیر
3 مهر 91 18:21
فقط یک دقیقه به این مطالب توجه کنید. شاید آینه فرزند تان را با این مطالب ساختید. تضمین آینده فرزندانتان در گرو تصمیم درست امروز شماست. بیمه عمر وتامین آتیه بیمه پاسارگاد بهترین سرمایه گذاری برای آینده فرزندان دلبندتان شما پدر و مادر گرامی , برای تامین جهیزیه دخترتان , برای هزینه عروسی پسرتان , برای اشتغال و هزینه تحصیل فرزندانتان چه برنامه ریزی کرده اید؟ تنها با پس انداز کردن مبلغ اندکی در ماه میتوانید به سرمایه ای بزرگ برای آینده فرزندانتان دست یابید. برای مثال شما اگر سالیانه 720 هزار تومان و یا شش ماهه 360هزار تومان و یا ماهیانه 60 هزار تومان برای فرزند تازه متولد شده تان در بیمه پاسار گاد پس انداز کنید شما در مدت 20 سال برای فرزندتان جمعآ 14 میلیون 400 هزار تومان پس انداز کرده اید. زمانی که فرزند شما به سن 20 سالگی میرسد دارای سرمایه 83 میلیون تومانی خواهد شد که این مبلغ میتواند هزینه تحصیل . ازدواج . اشتغال و ..... فرزند شما باشد. شما میتوانید این پس انداز را تا 30 سالگی ادامه دهید که در این شرایط جمعآ 21 میلیون و 600 هزار تومان پس انداز میکنید و سرمایه فرزند شما در سن 30 سالگی به مبلغ 270 میلیون تومان افزایش می یابد. انتخاب با شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 021-56341057 0912-3197174 0935-8500640 حضور مشاور وتنظیم قرارداد در محل شما ارسال بیمه نامه رایگان http://www.bimepasargad.mihanblog.com
مامان 2بهونه قشنگ زندگی
3 مهر 91 19:07
سلام منم میخوام لینک بشم لطفا امروز با شما آشنا شدم
مهتاب
4 مهر 91 1:18
عالی بود گلم
فاطمه قنبری
1 آبان 91 22:15
با تشکر بسیار از وبلاگ مفیدتون


ممنون از توجه شما
مهتاب (مامان خانمی)
25 آبان 91 22:47
خیلی عالی بود هر تغذیه فکرش میکردم بجز بادمجان راستی من هیچ وقت دخترم رو تشویق بخوردن بادمجان نمیکردم . ممنون بخاطر مطلبت
تبسم
29 آذر 91 1:37
عالی بود لطفا مرا لینک کنید
الهام مامان بهینا
9 دی 91 22:41
lممنون از مطالب مفید و آموزنده ای که در اختیار ما مامانا میذارید.مایل به تبادل لینکم
مامان محمد امین
12 دی 91 17:49
خیلی عالی بود من که کلی استفاده کردم...لینکم کنین لطفا...من لینکتون کردم
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
28 دی 91 0:08
بسیار جالب بود منم می خوام لینک بشم
alma
19 اردیبهشت 92 0:14
مامان کیارش
6 مرداد 92 2:54
با سلام به شما دوست عزیز ولی باید به این نکته توجه کرد که انبه و بادمجون شدیدا حساسیت آورن و بچه ها نباید زیادتر از یه حدی بخورن ممنون از وبلاگتون