مجله اینترنتی کودک من ❤❤

هفته 14 نوزاد شما

1391/1/25 23:40
نویسنده : نوشین
3,322 بازدید
اشتراک گذاری

مجله کودک من

هفته 14 زندگی نوزاد شما

مجله کودک من

کودک شما چگونه رشد می کند؟

از اين به بعد كودك شما قادر است تا در مورد دنياي اطراف خود نتيجه گيريهايي را انجام دهد. او به هر چيزي كه اطرافش باشد با كنجكاوي نگاه مي كند حتي به انعكاس شكل خودش در آينه يا يك سطح صاف.

يك آينه نشكن را در برابر او قرار دهيد يا هنگامي كه آماده هستيد او را در برابر يك آينه بنشانيد. كودك شما نخواهد فهميد كه آنچه در آينه مي بيند در واقع تصوير خودش است (البته وقتي او وارد دو سالگي شود به تدريج اين مطلب را خواهد فهميد)؛ اما مهم نيست. او از خيره شدن به انعكاس شكل خود يا ديگران در آينه لذت خواهد برد و ممكن است خوشحالي اش را با يك خنده زيبا با آن دهان بي دندانش نشان دهد!

 

زندگی شما : تغيير روابط و دوستي ها

داشتن يك بچه تغييراتي را در رابطه شما با ديگران ايجاد مي كند كه شامل دوستانتان نيز خواهد شد. گاهي اوقات دوستان قديمي تان كه هيچ وقت بچه نداشته اند به اندازه شما از بچه دار شدنتان خوشحال خواهند شد؛ در اين حالت فقط لازم است تا برخي تغييرات در برنامه روزمره زندگي تان داده شود و غير از اين همه چيزهاي ديگر در رابطه شما با آنها سر جاي خودش خواهد ماند. اما ممكن است افراد ديگر به اندازه شما هيجان زده نشده باشند. برخي افراد ممكن است حسادت كنند، خسته شوند يا اينكه اصلا علاقه اي به بچه ها نداشته باشند. در اين حالت شما نبايد دوستانتان را سرزنش كنيد. شما نيز در حال تغيير هستيد. كارهايي كه قبلا به آنها علاقه داشته و با دوستانتان انجام مي داديد ممكن است در برنامه جديد زندگي شما جايي نداشته باشند.

هر چند شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه همه چيز همانند قبل ادامه پيدا كند، بهتر است سعي كنيد كه بين برنامه هاي قديمي و وضعيت جديد خود تعادلي برقرار كنيد. دوست شما نمي تواند از شما انتظار داشته باشد كه همه نگرانيها و افكار خود در مورد كودكتان را كنار بگذاريد و شما هم نمي توانيد از او انتظار داشته باشيد كه دائما شنونده مسائل مربوط به مادر شدن و زايمان و كودك شما باشد. براي زماني كه كنار هم هستيد يا كارهايي كه با هم انجام مي دهيد، به دنبال علائق مشترك بگرديد. مثلا بسيار خوب خواهد بود اگر گاهي اوقات دو نفره (فقط شما و دوستتان) براي ناهار بيرون برويد و بعضي وقتها نيز از او بخواهيد كه براي ديدن كودك شما به منزلتان بيايد.

با اين حال به طور خلاصه مي توان گفت كه شما بايد منتظر برخي تغييرات در دوستيهاي خود باشيد. شما ممكن است از برخي دوستهاي قديمي خود دور شويد، اما فرزندتان شما را به سمت معاشرين جديدي خواهد كشاند. با شركت در گروههاي بازي، كلوپهاي مربوط به حمايت از مادران و يا برخوردهاي اتفاقي در پارك، شما و همسرتان با والديني آشنا خواهيد شد كه نقاط مشترك زيادي با شما دارند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان آنی
9 دی 91 15:42
سلام نوشین جون خسته نباشی وبلاگ پر بار و فوق العاده مفیدی داری من با اجازت شما رو لینک کردم خوشحال میشم که شما هم وبلاگ ویانای من رو بین دوستای وبلاگی تون قرار بدین